WebshopKlantenservice.nl
  • Home
  • Klantgerichtheid
  • Reputatiemanagement
  • Customer Experience
    • Klantinzicht
    • Klanttevredenheid Verhogen
  • Tools
    • Live Chat Tips
    • Webcare Tips
    • Kostenbesparing
  • Nieuws
No Result
View All Result
  • Home
  • Klantgerichtheid
  • Reputatiemanagement
  • Customer Experience
    • Klantinzicht
    • Klanttevredenheid Verhogen
  • Tools
    • Live Chat Tips
    • Webcare Tips
    • Kostenbesparing
  • Nieuws
No Result
View All Result
WebshopKlantenservice.nl
No Result
View All Result
Home Klantgerichtheid Tips

Dé eigenschappen waar je organisatie over moet beschikken om klantcontact efficiënt af te handelen

Stef van Doorn by Stef van Doorn
april 5, 2021
Dé eigenschappen waar je organisatie over moet beschikken om klantcontact efficiënt af te handelen
Share on FacebookShare on Twitter

Je bent het waarschijnlijk met ons eens dat je klantenservice een wezenlijk, belangrijk onderdeel van je onderneming is. Tegelijkertijd wil je natuurlijk ook niet onnodig tijd en energie hoeven steken in je klantenservice. Een ideale klantenservice handelt op efficiënte wijze vragen van klanten af, zodat je klanten een positieve ervaring opdoen bij je bedrijf. Het gaat dus om kwaliteit en kwantiteit, want je wil op effectieve en efficiënte wijze werken. Door je klanten de juiste service te bieden kun je sterk groeien en je concurrenten te slim af zijn. Een efficiënte klantenservice inzetten lukt alleen als je bedrijf over deze eigenschappen beschikt:

1.    Wees klantgericht

Efficiënte klantenservice begint natuurlijk bij klantgerichtheid. Richt je website zo in dat klanten informatie goed kunnen vinden. Zorg ervoor dat je medewerkers aandacht hebben voor klanten en wees goed bereikbaar. Het gaat om de intentie. Als dit voldoende in het DNA van je bedrijf zit, volgt de rest (bijna) vanzelf.

2.     Geef voldoende contactmogelijkheden

Als je klanten lang moeten wachten tot ze een medewerker spreken stapelen ze negatieve ervaring op negatieve ervaring. Dat wil je voorkomen. Bied je klanten daarom altijd voldoende mogelijkheden om hun vragen te stellen en klachten te melden en streef altijd naar een snelle reactie van je medewerkers. Zo krijgt je klant het gevoel dat er naar ze geluisterd wordt én handel je het contact efficiënt af. Bekwame klantenservicemedewerkers kunnen worden ingezet om klantvragen schriftelijk of telefonisch te beantwoorden om zo een nog hoger niveau van efficiëntie te bereiken. Als je tot nu toe slechts één telefonisch kanaal hebt aangeboden kun je na gaan denken over het aanbieden van webcare. Live chats of sms-contact zijn heel geschikt voor snelle afhandeling van klantvragen.

3.     Laat je afdelingen samenwerken

Met andere woorden: maak het je medewerkers zo eenvoudig mogelijk een antwoord voor je klant te vinden. Als je klantenservicemedewerkers alle informatie tot hun beschikking hebben die ze nodig hebben, wordt het een stuk eenvoudiger om een goed antwoord te geven op vragen. Zorg er daarom voor dat je medewerkers collega’s van andere afdelingen om hulp kunnen vragen en geef ze toegang tot de data die ze nodig hebben.

4.     Zorg voor de juiste software

Een CRM-systeem is onontbeerlijk voor een klantenservice. Hierin kunnen je medewerkers aantekeningen maken als zij een klant gesproken hebben. Je medewerkers kunnen elkaar dan goed afwisselen en weten precies waar een eventueel vorig gesprek over is gegaan. Dat zorgt ervoor dat ze meteen in kunnen spelen op de behoefte van een klant en deze sneller op weg kunnen helpen. Zo voorkom je irritaties bij klanten en creëer je meteen efficiënt klantcontact.

Een efficiënte klantenservice is een win-winsituatie. Je klant is snel en goed geholpen, je medewerkers werken prettig en je bedrijf is als geheel gebaat bij tevreden klanten. Richt je organisatie daarom zo in dat je klantenservice goed aansluit bij de rest van je bedrijf en besteed voldoende aandacht aan dit onderdeel van je onderneming.

Stef van Doorn

Stef van Doorn

Stef is klantcontact specialist bij Byteleaders en schrijft voor WebshopKlantenservice.nl

Next Post
Onmisbare aftersales activiteiten voor meer klantenbinding

Onmisbare aftersales activiteiten voor meer klantenbinding

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recommended.

Customer service trends in 2020

De 12 klantenservice trends van 2020

april 5, 2021
7 x de grappigste webcare voorbeelden

7 x de grappigste webcare voorbeelden

april 5, 2021

Trending.

Help! Een cameraploeg van #BOOS staat voor je deur: Wat moet je doen?

Help! Een cameraploeg van #BOOS staat voor je deur: Wat moet je doen?

april 5, 2021
VidaXL in problemen door slechte bereikbaarheid klantenservice

VidaXL in problemen door slechte bereikbaarheid klantenservice

april 5, 2021
VodafoneZiggo verbetert customer service door foto optie

VodafoneZiggo verbetert customer service door foto optie

april 5, 2021
Woedende man aan de telefoon - Webshop Klantenservice

Klachtenregen door slechte klantenservice? Het overkwam Karwei en Gamma

april 5, 2021
Voordelen van issue tracker ten opzichte van reguliere mail

Voordelen van issue tracker ten opzichte van reguliere mail

april 5, 2021

Categorieën

  • Customer Experience Tips
  • Facebook Messenger Tips
  • Issue Tracking Tips
  • Klantenbinding Tips
  • Klantenservice Tools
  • Klantgerichtheid Tips
  • Klantinzicht Tips
  • Klanttevredenheid Verhogen
  • Kostenbesparing
  • Live Chat Tips
  • Nieuws
  • Reputatiemanagement Tips
  • Webcare Tips
  • Whatsapp Klantenservice Tips

Tags

#BOOS Aftersales Automatisering Black Friday BNNVARA CES CSAT Dropshipping Feestdagen Goedkoper.nl Kerst Mediatraining NPS Tim Hofman Verwachtingsmanagement VidaXL VodafoneZiggo

Recent News

Wat zijn de gevolgen van slechte klantenservice?

Wat zijn de gevolgen van slechte klantenservice?

april 5, 2021
Wat is customer engagement en hoe verbeter je dit?

Wat is customer engagement en hoe verbeter je dit?

april 5, 2021
  • Account
  • Algemene voorwaarden
  • Gastbloggen
  • Home
  • Inloggen
  • Klantenservice bedrijf aanmelden
  • Leden
  • Persbericht insturen
  • Profiel
  • Registreren
  • Uitloggen
  • Wachtwoord herstellen

© 2021 WebshopKlantenservice.nl

No Result
View All Result
  • Customer Experience Tips
  • Klantgerichtheid Tips
  • Klantinzicht Tips
  • Reputatiemanagement Tips
  • Klantenservice Tools
  • Live Chat Tips
  • Webcare Tips
  • Nieuws
  • Klanttevredenheid Verhogen
  • Kostenbesparing

© 2021 WebshopKlantenservice.nl