WebshopKlantenservice.nl
  • Home
  • Klantgerichtheid
  • Reputatiemanagement
  • Customer Experience
    • Klantinzicht
    • Klanttevredenheid Verhogen
  • Tools
    • Live Chat Tips
    • Webcare Tips
    • Kostenbesparing
  • Nieuws
No Result
View All Result
  • Home
  • Klantgerichtheid
  • Reputatiemanagement
  • Customer Experience
    • Klantinzicht
    • Klanttevredenheid Verhogen
  • Tools
    • Live Chat Tips
    • Webcare Tips
    • Kostenbesparing
  • Nieuws
No Result
View All Result
WebshopKlantenservice.nl
No Result
View All Result
Home Customer Experience Tips

Conversie verhogen door middel van de juist ingerichte klantenservice

Stef van Doorn by Stef van Doorn
april 5, 2021
Conversie verhogen door middel van de juist ingerichte klantenservice
Share on FacebookShare on Twitter

Wel bezoekers op je website, maar blijft de verkoop achter? Dan spreek je over een lage conversie. Als eigenaar van een webwinkel streef je natuurlijk altijd naar een zo hoog mogelijke conversie. Er zijn allerlei manieren om conversie in je webshop te verhogen, maar wist je ook dat je klantenservice een belangrijke rol kan spelen bij het verhogen van je conversie? Je conversie verhogen met je klantenservice is relatief eenvoudig en kan ervoor zorgen dat je bestaande bezoekers meer aankopen gaan doen. Er zijn verschillende momenten in de Customer Journey waar je klantenservice goed van pas kan komen.

Kwaliteit gaat boven kosten

Een klantenservice bemannen met goed opgeleide medewerkers. Kost dat niet te veel geld? Ja, een klantenservice met echte medewerkers kost geld. Maar het levert je ook iets op, misschien meer dan je denkt. Het inzetten van chatbots is op de korte termijn wellicht goedkoper, maar heeft dat ook positieve effecten op je conversie? In de regel zorgt een kwalitatief goede klantenservice, bemand door echte medewerkers, uiteindelijk voor meer verkopen. Als je de keuze hebt, kies dan voor kwaliteit boven het drukken van de kosten.

Het belang van bereikbaarheid

De meeste webwinkels nemen tot laat in de avond bestellingen aan of zijn 24 uur per dag geopend. Dat is mooi voor je klant, maar wat als je klant om tien uur ’s avonds nog een vraag heeft over een product of bestelling? Ben je dan ook bereikbaar? Stel je voor dat je klant op dat moment niet bij jou terecht kan met zijn of haar vragen. De kans is groot dat de klant de bestelling op dat moment afbreekt en jij een verkoop aan je neus voorbij ziet gaan. Dat is jammer. Zorg er daarom altijd voor dat je klantenservice bereikbaar is op momenten dat je klanten bestellingen kunnen plaatsen. Is het bijvoorbeeld mogelijk een bestelling de volgende dag nog in huis te hebben als je voor een bepaald tijdstip bestelt? Zorg dan voor een goede bezetting van je klantenservice rondom dit moment. Veel klanten bestellen op het laatste moment en willen ook dan goed geholpen worden.

Live chat

Websites die meteen in contact komen met hun potentiële klanten verkopen vaak meer. Als een nieuwe klant op je website komt en deze vragen kan stellen via een live chat, verhoog je de kans op dit contact én verkoop van je dienst of product. Ook een live chat is goed te automatiseren. Zorg ervoor dat er automatisch een chatvenster zichtbaar wordt waarin je een actieve vraag stelt. Je klant kan er dan zelf voor kiezen om met je klantenservice in gesprek te gaan. Het is wel zaak dat je klant met een medewerker in contact kan komen. Een chatbot kan een snelle, goede opening bieden voor een gesprek maar dient vrijwel altijd direct overgenomen te worden door een echte medewerker. Deze kan veel beter inspelen op de behoefte van je klant en een passend antwoord of oplossing vinden voor je klant.


Stef van Doorn

Stef van Doorn

Stef is klantcontact specialist bij Byteleaders en schrijft voor WebshopKlantenservice.nl

Next Post
Voordelen van issue tracker ten opzichte van reguliere mail

Voordelen van issue tracker ten opzichte van reguliere mail

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recommended.

Virtual Assistant

10 redenen om een goede virtual assistent in te schakelen

april 5, 2021
Onmisbare aftersales activiteiten voor meer klantenbinding

Onmisbare aftersales activiteiten voor meer klantenbinding

april 5, 2021

Trending.

Help! Een cameraploeg van #BOOS staat voor je deur: Wat moet je doen?

Help! Een cameraploeg van #BOOS staat voor je deur: Wat moet je doen?

april 5, 2021
VidaXL in problemen door slechte bereikbaarheid klantenservice

VidaXL in problemen door slechte bereikbaarheid klantenservice

april 5, 2021
VodafoneZiggo verbetert customer service door foto optie

VodafoneZiggo verbetert customer service door foto optie

april 5, 2021
Woedende man aan de telefoon - Webshop Klantenservice

Klachtenregen door slechte klantenservice? Het overkwam Karwei en Gamma

april 5, 2021
Voordelen van issue tracker ten opzichte van reguliere mail

Voordelen van issue tracker ten opzichte van reguliere mail

april 5, 2021

Categorieën

  • Customer Experience Tips
  • Facebook Messenger Tips
  • Issue Tracking Tips
  • Klantenbinding Tips
  • Klantenservice Tools
  • Klantgerichtheid Tips
  • Klantinzicht Tips
  • Klanttevredenheid Verhogen
  • Kostenbesparing
  • Live Chat Tips
  • Nieuws
  • Reputatiemanagement Tips
  • Webcare Tips
  • Whatsapp Klantenservice Tips

Tags

#BOOS Aftersales Automatisering Black Friday BNNVARA CES CSAT Dropshipping Feestdagen Goedkoper.nl Kerst Mediatraining NPS Tim Hofman Verwachtingsmanagement VidaXL VodafoneZiggo

Recent News

Wat zijn de gevolgen van slechte klantenservice?

Wat zijn de gevolgen van slechte klantenservice?

april 5, 2021
Wat is customer engagement en hoe verbeter je dit?

Wat is customer engagement en hoe verbeter je dit?

april 5, 2021
  • Account
  • Algemene voorwaarden
  • Gastbloggen
  • Home
  • Inloggen
  • Klantenservice bedrijf aanmelden
  • Leden
  • Persbericht insturen
  • Profiel
  • Registreren
  • Uitloggen
  • Wachtwoord herstellen

© 2021 WebshopKlantenservice.nl

No Result
View All Result
  • Customer Experience Tips
  • Klantgerichtheid Tips
  • Klantinzicht Tips
  • Reputatiemanagement Tips
  • Klantenservice Tools
  • Live Chat Tips
  • Webcare Tips
  • Nieuws
  • Klanttevredenheid Verhogen
  • Kostenbesparing

© 2021 WebshopKlantenservice.nl